candycanee

Alla inlägg den 19 januari 2012

Av candycanee - 19 januari 2012 23:12

 

Av candycanee - 19 januari 2012 13:52

En otroligt vacker hund som tilltalar mig jätte mycket. på alla vis. En hund att verkligen leva för och med, jag vill ha en ras som kräver mycket, väldigt mycket. Jag vet det passar mig, jag vill inte ha ngn tråkig soffpotatis. Jag vill ha en tuff, självständig.

saarloos wolfhond finns det inte många av i sverige, inte många som klarar dom, man faller för utseende osv... Wolfhond är ju i princip en varg, korsad med schäfer för många många år sen. med denna ras vill man behålla vargens egenskaper. Många är även hatiska till denna ras "den äter barn, snart dig själv, den kmr attackera när du minst anar det osv" för dom jämför med vildavargar men sanningen är den att inte ens vilda vargar attackerar eller äter människor..
 saarloos lyder enbart av ren vilja, det vill säga när den själv känner för det.. alltså känner jag at detta är en tam varg.. allt tyder ju på det?

Vad som även gör att jag faller för denna rasen är att jag e så otroligt trött på alla dessa sönderavlade raser... alla raser har någon vanlig sjukdom, höfterna blir kassa osv.. jag lider så fruktansvärt med väldigt många raser... vilket gör att jag inte vill köpa en, jag vill ha en ras med så naturligt utseende som möjligt dvs ej intryckt nos, ej utåtstående ögon, ej öronner till marken, ingen liten hund, jag vill ha en naturlig! en FRISK hund!
Siberian husky, alaskan malamute, rakryggad schäfer är ngra exempel på hundar med normalt utseende.

Presentation


19 årig ovanlig tjej! Finns helt enkelt bara en som mig. Hata eller älska

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9
10
11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards